Τελευταία Ενημέρωση 9 Μαρτίου, 2022
Εμπορικό σήμα μιας επιχείρησης μπορεί να αποτελέσει η επωνυμία της, το λογότυπο της, το σχήμα ενός προϊόντος κτλ.
Σε περιόδους οικονομικής κρίσης, όπως αυτήν που διανύουμε, η κατοχύρωση του εμπορικού σήματος μπορεί να φαντάζει περιττή για μια επιχείρηση που πασχίζει να επιβιώσει.
Όμως, η κατοχύρωση και η εκμετάλλευση του εμπορικού σήματος αποτελεί την βάση για μια κερδοφόρο επιχείρηση που θέλει να αποκτήσει «brand name» και πιστή πελατεία, ενώ παράλληλα να προστατευτεί από την κακόβουλη αντιγραφή της από ανταγωνιστές.
Σήμερα, το branding αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται ένας πελάτης την υπηρεσία που του παρέχεται, τι συνειρμούς κάνει δηλαδή όταν ακούσει το όνομα – brandname, μιας εταιρίας.
Είναι αυτό που διαφοροποιεί μία εταιρία από μία άλλη. Είναι αυτό που μας λέει τι να προσδοκούμε από μία εταιρία.
Συνεπώς, η κατοχύρωση εμπορικού σήματος έχει μεγάλη σημασία για κάθε επιχείρηση που θέλει να εδραιωθεί μεσοπρόθεσμα και να αναπτύξει ισχυρούς δεσμούς με τον καταναλωτή, έτσι ώστε ο τελευταίος να την ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό από τα διακριτικά γνωρίσματα της, όπως η επωνυμία της ή το λογότυπο της.
Συνοπτικά η κατοχύρωση του trademark μια επιχείρησης:
- Προστατεύει την επιχείρηση και την φήμη της από αντιγραφή
- Ισχύει πανελλαδικά για 10 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης
- Βάζει τα θεμέλια για ανάπτυξη της επιχείρησης μέσω υποκαταστημάτων ή franchise
- Προσθέτει αξία στην επιχείρηση
Η παράλειψη καταχώρησης δυστυχώς ελλοχεύει τον κίνδυνο η επιχείρηση να χάσει το αποκλειστικό της δικαίωμα, σε περίπτωση που κάποιος άλλος καταχωρίσει το ίδιο εμπορικό σήμα πριν από αυτήν.
Κρίσιμο παράγοντα λοιπόν που θα πρέπει να λάβει υποψιν μια επιχείρηση για το αν αξίζει ή όχι η κατοχύρωση του εμπορικού της σήματος, είναι η πρόβλεψη των προοπτικών ανάπτυξης της και η στάθμιση των κινδύνων αντιγραφής από τον ανταγωνισμό, υπαρκτό ή μελλοντικό.